Slimme loonadministratie op maat van jouw bedrijf

Erkend sociaal secretariaat

Loonberekeningen, begeleiding bij ontslag, ondersteuning tijdens sociale controles …
Bij HDI - Wij Helpen neemt jouw persoonlijke dossierbeheerder met zijn brede expertise je alle loonadministratie uit handen.
Maar er is meer. Wij denken actief met jou mee om een optimaal loonbeleid op maat van jouw bedrijf te ontwikkelen en we stellen performante HR-tools ter beschikking, zodat jij als ondernemer tijd kan besteden aan wat echt telt.

Stel jouw vraag aan een expert
header-home

Zo maken wij het verschil

Wij leveren advies op maat van jouw bedrijf.

HDI – Wij Helpen is een erkend sociaal secretariaat voor en door ondernemers.

Wij garanderen persoonlijk contact met één dossierbeheerder.

Wat kunnen wij voor jou betekenen?

iStock-1128174016

PAYROLL

Als werkgever komt er op vlak van loonadministratie heel wat op je af. Lonen berekenen, prestaties verwerken, aangiftes bij overheden registreren … Zie je door de bomen het bos niet meer? Wij nemen jou dit uit handen.

iStock-1347627168 (1)

ADVIES OP MAAT

Advies op maat van jouw bedrijf. Jawel! Daar staan wij voor garant. HDI - Wij Helpen gaat net dat stapje verder om samen met jou op zoek te gaan naar de beste oplossing voor jou en jouw personeel.

iStock-1139699594-min

JURIDISCH ADVIES

Opzegtermijnen, wettelijke verlofstelsels en extralegale voordelen. Heb je vragen over jouw juridische rechten en plichten als werkgever, dan staan wij jou met raad en daad bij.

iStock-1306092452

HR-TOOLS

Verlofstelsels bijhouden of aangiftes van flexijobs registreren? Met behulp van onze handige HR-tools breng je dit in een oogwenk in orde en bespaar je tijd voor wat er echt toe doet.

iStock-1305984152

SOCIALE INSPECTIE

Krijg je binnenkort de sociale inspectie over de vloer? Geen zorgen. Jouw persoonlijke dossierbeheerder biedt jou de nodige ondersteuning voor, tijdens en na het controlebezoek.

Zij gingen jou voor …

"Het is aangenaam samenwerken met onze dossierbeheerder. Telkens als ik iets vraag, krijg ik binnen de kortste keren een antwoord. Voor haar ben ik absoluut geen nummer.“

(De Patrijs- Mieke Schepens)

“Wij zijn zelf een KMO, die hoofdzakelijk voor KMO’s werkt, en dat geldt ook voor HDI - Wij Helpen. Dat ons sociaal secretariaat diezelfde KMO-mentaliteit deelt, is voor ons van groot belang. Zij begrijpen de noden van ondernemers.”

(Telecom- Makelaars- Michael Soetens)

"Via HDI - Wij Helpen kunnen we efficiënt ons personeel beheren. Elk probleem wordt steeds ter harte genomen en dit altijd met een dynamische en correcte oplossing.”

(Partymmo- Hein Defrenne)

Nieuws heet van de naald

Blijf je graag altijd op de hoogte van interessant sectornieuws!

Documenten voor de werkgever

HDI – Wij Helpen stelt alle noodzakelijke sociale documenten gratis ter beschikking. Advies nodig?

Onze tools

E-services

Via de login, die je kan verkrijgen bij je dossierbeheerder, kan je inloggen op ons online portaal. De documenten die digitaal verstuurd werden maar ook de loonlasten, loonstaten en loonbrieven, kan je hier terugvinden. Ook kan je langs deze weg dimona’s uitvoeren, prestaties en loongegevens doorgeven en de melding eerste werkloosheidsdag doen.

Officient

Wil je een overzicht van alle vakantie – en ziektedagen van jouw medewerkers of wil je het verlof van jouw medewerkers digitaal goedkeuren? Doe dan beroep op Officient.
Je vindt er tevens de loonbrieven, individuele rekeningen en fiscale fiches van jouw medewerkers.

Simulatietools

Wil je voordeel van alle aard van een bedrijfswagen berekenen of wil je bij een aanwerving weten hoeveel iemand van zijn brutobedrag netto overhoudt?

Over ons

HDI - Wij Helpen neemt jou alle loonadministratie uit handen. Als erkend sociaal secretariaat ondersteunen wij kleine en middelgrote ondernemingen bij al hun vragen rond payroll, juridische rechten en verplichtingen en HR-tools. Zo kan jij je zonder kopzorgen focussen op jouw activiteit.

Ontdek hier onze diensten
media-text

Laatste nieuws

vrijdag 2 december

Verhoging forfaitaire vergoeding voor bureaukosten vanaf 1 december 2022

Wanneer een werknemer structureel en op regelmatige basis van thuis werkt (lees: gemiddeld 8 uren per week), kan de werkgever maandelijks een forfaitaire onkostenvergoeding toekennen. Deze onkostenvergoeding is bedoeld om de kosten verbonden aan het thuiswerk te vergoeden. Het gaat bijvoorbeeld over materiaal, meubilair en algemene kantoorkosten verbonden aan thuiswerk.

Lees meer
vrijdag 2 december

Energiecrisis: minnelijk afbetalingsplan

Er wordt voorzien in de mogelijkheid om een minnelijk afbetalingsplan te vragen aan de RSZ, voor ondernemingen waarop de energiecrisis een economische weerslag heeft en moeilijkheden veroorzaakt voor het betalen van de socialezekerheidsbijdragen.

Lees meer
vrijdag 2 december

Spilindex opnieuw overschreden in november 2022

Ondanks de lichte daling van de inflatie naar 10,6%, is de spilindex in november 2022 opnieuw overschreden. Dit betekent een overschrijding voor de tweede maand op rij en al voor de vijfde keer dit jaar!

Lees meer

Bekijk onze nieuwe
werkgeversgids!

Wens je onze nieuwsbrief te ontvangen?

Ja, ik ga akkoord met de privacyvoorwaarden.